Monday, September 1, 2008

Tiganii se dau la mere

Stau in fata laptopului .. deja sunt destul de obosit de atata bibilit si migala, dar .. incepe sa arate bine ... la cateva block'uri departare se aud succesiv 4-5 sirene de masini de politie, pompieri si ambulante ... deja te'obisnuiesti cu ele de pe la inceput .. pana la urma, auzeam destule si in Craiova ... Insa de data aceasta este special ... cel putin in mintea mea, pentru ca speram ca venisera sa ridice vizitatorii neplacuti ce tineau companie gardului de fier din fata casei mele ...
Niste fete asemanatoare multora pe care le vedeti si voi probabil zilnic, mustacioare tuciurii, culori aruncate pe haine mai ceva ca la circ, si un galben sclipicios ... Poate nu v'ati prins inca ... O familie de tigani statea in fata casei unde locuiesc, pentru ca domnul ,la care stam in chirie , se ocupa si de acte pentru imigranti ... si .. are multi clienti de acest gen ... Am auzit o poveste interesanta de la dansul acum doua saptamani .. se dusese sa scoata din puscarie un tigan, pentru ca furase un parfum ... L'a intrebat de ce a furat parfumul, iar replica deja intrata intr'un generic atotcuprinzator, a venit cu spontaneitate : "Ca sa am ce da de mancare la copii" ... Pai stai un pic .. n'am inteles ... tu'ti hranesti copiii cu parfum? Ia'ti domn'e un job, ca aici gasesti si te'angajaza daca vrei sa te tii de treaba ....
Anyway ... Auzisem manele, am vazut si romani ..... Am vazut si stegulete si bannere romanesti pe masini ... Trebuia sa urmeze si asta nu? ... Oricum ... parca se creeaza in jurul meu o mica romanie care imi aduce aminte de ce am plecat de'acolo ...
Incet, bine ca, nu chiar sigur cum s'au tot dat tiganii la marfurile de Italia si Germania, dar totusi, se pare ca unii reusesc sa ajunga si aici ... cu toate ca am inteles ca nu rezista prea mult si sunt trimisi inapoi, si asta din cauza comportamentelor inadecvate ... si totusi ...The Gypsies are aiming for The Big Apple ...

No comments: